Rood is het nieuwe bruin - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Elisia Logman - WaarBenJij.nu Rood is het nieuwe bruin - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Elisia Logman - WaarBenJij.nu

Rood is het nieuwe bruin

Door: Elisia Logman

Blijf op de hoogte en volg Elisia

05 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Airco is vanaf nu mijn nieuwe beste vriend. Ik heb vannacht eindelijk goed geslapen, helaas nog steeds wel pas rond 1 uur/half 2 's nachts maar het verbeterd met de dag. Er is hoop!

Sinds gister middag hebben wij weekend en dat betekend dat wij vandaag optimaal gaan genieten van Bali. Eerst heb ik mijn waarbenjij.nu dagboek maar is helemaal bijgewerkt. Op het moment ben ik helemaal bij en kan ik gewoon lekker per dag opschrijven wat ik heb gedaan, in plaats van eerst in mijn reisboekje te schrijven en vervolgens nog weer hierop.

Vervolgens gingen wij bij de receptie de tour voor zaterdag regelen, we gaan zaterdag namelijk met de groep een 8 uur lange tour doen langs allemaal mooie plekken in Bali, zoals watervallen & tempels. Kijk er nu al naar uit! & dat voor 400.000 rupiah in totaal, wat maar liefst 28 euro is en dat voor 5 personen. Waar heb je het tegenwoordig nog? Nou hier in Bali dus. Nadat onze tour voor zaterdag geregeld was & vast stond zijn wij met een busje naar Seminyak gegaan, een plaatsje vlak bij Kuta waar wij van de week al heen waren geweest. In het busje gingen er allerlei gedachtes door mijn hoofd, maar een van de gedachtes die mij verbaasde was dat ik het toch wel heel fijn heb hier. Ik geniet echt van elke seconde & ik verbaas me hoe kalm ik eronder blijf. Natuurlijk mis ik mijn familie thuis, maar ik ben zo ontzettend blij dat ik deze kans met beide handen heb aangegrepen! Ik had dit voor geen goud willen missen.

Aangekomen in Seminyak kwamen wij in aanraking met de lokale bevolking die bezig waren met het vereren van de goden & bidden. Ik vond dit zo'n geweldige ervaring. Ik hou echt van die lokale rituelen en dingen, zij leven hier zo anders. Gaaf om te zien. Door langs deze godenverering te lopen kwamen wij op het strand aan. Hier heb ik me toch een partij lopen genieten, het was heel warm, maar met de voetjes in het water was het gelukkig prima uit te houden! het zand daar en tegen moest je niet met blote voeten op lopen. Tenzij je graag wilt dat de onderkant van je voeten wegbranden, dan is het zeker een aanrader.

Hierna zijn wij gaan rondlopen door Seminyak en het was zo warm dat we op een gegeven moment niet meer wisten waar wij het zoeken moesten & zijn na een tijdje maar weer terug gelopen naar de zee. We hadden achteraf alleen beter terug kunnen gaan naar iets met schaduw, want op het strand heb ik mezelf aardig verbrand helaas. De zon hier is niet de zon zoals ik die normaal op vakantie gewend ben & dat heb ik geweten. Ik heb de hele middag met een handdoek over mij heen gelopen, maar het gaat er gewoon doorheen lijkt het wel.

De schelpen zoektocht is ook al begonnen, de teller staat op dit moment op 3 mooie schelpen. Helaas is Mandy, mijn nieuwe kamergenootje, expert in het zoeken van grote mooie schelpen & heeft dan ook alle mooie grote schelpen voor mijn neus weggekaapt. Maar wij zitten toch op de zelfde kamer dus ik kan er evengoed van meegenieten!

Op een gegeven moment voelde ik dat de zon iets te scherp op mijn huid begon te branden en had ik voorgesteld om lekker terug te gaan naar het hotel om daar nog even in de schaduw in het zwembad te gaan afkoelen. Maar eerst moesten wij nog zorgen dat wij weer terug kwamen bij het hotel, gelukkig had de man die ons ook heen had gebracht zijn kaartje mee gegeven zodat wij hem konden bellen als wij weer terug wilde. Dit hadden wij dan ook gedaan & hebben bij een supermarkt staan wachten op hem. Het zou 25 min. duren voordat hij bij ons zou zijn, maar in Balinese termen mag je dat wel keer twee doen! Helaas waren wij op dat moment zo klaar met de zon dat wij graag zo snel mogelijk opgehaald wilde worden. Dit duurde en duurde alleen maar helaas. Uiteindelijk kwam de lieve man aangereden en heeft ons weer veilig thuisgebracht. Tijdens de rit kwamen wij langs allemaal touristische plekjes, zoals rijstvelden enz. Dus heb mijn ogen weer uit gekeken! Verder kwamen wij er tijdens de rit ook achter dat deze man ons zaterdag ook zou gaan begeleiden op de tour, dus dat was een fijne aankondiging. Het is namelijk een heel vriendelijke man. Zijn Engels is niet perfect, maar hij doet zijn best! Dus dat kan haast niet anders als dat het een mooie dag gaat worden.

Aangekomen bij het zwembad kwamen wij erachter dat wij toch wel flink verbrand waren en hebben wij ons allemaal maar flink ingesmeerd met after sun & besloten dat wij morgen maar niet meer naar het strand zouden gaan. Het is op het strand toch net even feller als op het zwembad.

Voor het eten zijn wij weer naar warung geweest aangezien het gister zo goed was bevallen alleen wel weer een ander dit keer. Dit keer bij een ander lief vrouwtje met een heel lief klein meisje die zij terwijl wij aan het eten waren les aan het geven was. Heel mooi om te zien. Dit keer had ik mie goreng ayam. Weer een groot succes al zeg ik het zelf en dat weer voor minder als €2,- en dan geef je 2.000 rupiah fooi wat ongeveer €0.14 is en dan zijn die mensen dolgelukkig, zo mooi om te zien dat je zoveel meer zou willen geven. Maar dit wordt toch wel afgeraden dus wij houden ons maar gewoon aan de norm die ons is aangeraden door de mensen van het hotel.

Vanavond gaan we weer op tijd naar bed. Deze week is nog een beetje de week van het acclimatiseren & rustig aan en genieten van al het moois wat nu al op ons pad komt & vanaf dit weekend en volgende week wordt het alleen nog maar beter! Kan haast niet, maar toch wordt het alsmaar beter en beter. Ik ben nog lang niet klaar met genieten!

Helaas is mijn lichaam op dit moment minder aan het genieten, die is namelijk nogal verbrand. Mandy had een goede tip. Handdoek nat maken & in de koelkast leggen. Dit helpt inderdaad en zo lig ik dan ook op bed dit verslag te schrijven. Morgen maar even wat minder genieten van de zon ben ik bang.

Salamat tidor!

  • 05 Februari 2015 - 18:47

    Marleen:

    Hi Elisia,

    In een ruk al je verslagen gelezen. Goed om te zien dat de spanning bij de eerste voet op de Balineze bodem van je is afgegleden, topper! Ik zie er allemaal fijne plaatjes bij (behalve je verbrandde rug, haha)
    Geniet lekker van de mooie tijd!

    Dikke kus Marleen

  • 05 Februari 2015 - 21:56

    Monique En Rob En Rowan:

    Hoi lief nichtje.
    Wat ben jij aan het genieten. Ben er wel n beetje jaloers op. Maar in November gaan we 3 weken thailand doen! Dus dan lijkt het er een beetje op. In een ruk je verslag uitgelezen en ben benieuwd, wat je nog meer gaat beleven, en denk erom, even geen zon meer, dan ben je straks zwart. Tenminste als je een beetje op je pap lijkt.
    Dikke knuffel vanuit een bar koud Alkmaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Elisia

Ik ben een 3e jaars hogere hotelschool student aan Stenden Leeuwarden. Nu heb ik de kans gekregen om mijn studie te vervolgen op een van de mooiste plekken in de wereld. Bali. Voor 10 weken mag ik gaan genieten van al het moois dat dit land mij te bieden heeft. Excited!

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 11887

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 13 April 2015

Mijn Bali avontuur

Landen bezocht: