oninteressant nog minder interessant - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Elisia Logman - WaarBenJij.nu oninteressant nog minder interessant - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Elisia Logman - WaarBenJij.nu

oninteressant nog minder interessant

Door: Elisia Logman

Blijf op de hoogte en volg Elisia

10 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Vanmorgen werden wij om kwart voor 10 opgehaald om vervolgens om 10 uur 2 gast lessen te hebben. Een van de gastlessen zou gaan over finance en dan voornamelijk over alles wat te maken heeft met het financiele deel van een event. Oftewel een budget opstellen. Nogal droge stof als je het mij vraagt en wat doe je dan? Dan zet je gewoon een lerares die heel veel ervaring hierin heeft neer om ons enthousiast te maken met allemaal voorbeelden vanuit haar ervaring. Zou je denken he? Maar nee hoor, de lerares die de gast les gaf over dit onderwerp vertelde het net zo droog als de stof al vanzich zelf is. Verbazingwekkend dat heel veel mensen dan ook nogal gedemotiveerd waren en wanneer er vragen werden gesteld niemand het antwoord wist. Deels ook wel omdat wij sommige dingen gewoon zomaar voorgeschoteld krijgen en maar moeten komen met voorbeelden over iets waar zij nog geen eens iets over heeft uitgelegd. Onmogelijk dus en dan zou je denken dat je na een kwartier langs alle rijen te zijn geweest met de vraag of hun misschien het antwoord wisten, maar niemand gaf reactie dat je gewoon door gaat en meer uitleg zou geven omdat het blijkbaar niet duidelijk was. Maar nee hoor.. Hierna hadden wij even pauze, waarbij wij gelukkig werden verblijd met allemaal lekkernijtjes. Heerlijke verschillende soorten brood en koekjes, helaas waren de muffins binnen no time al op. En eindelijk broodjes met tonijn, ik was al dagen op zoek naar tonijn & eindelijk was het daar, weliswaar op een broodje maar het was genieten.

Nadat onze buikjes weer waren volgegeten en onze hersentjes weer waren bijgekomen van al die duffe informatie die ons zojuist was toegediend konden wij ons weer klaar maken voor de volgende gast les. Deze gastles ging over Marketing, wat ik gelukkig wel interessant vindt. Dit was dan ook minder slaapverwekkend als de les daarvoor wat het weer een beetje compenseerde.

Eenmaal aangekomen bij het hotel gingen wij even relaxen aan het zwembad. Gelukkig ging een groot deel van de studenten heel goed bezig aan school zodat wij lekker op de bedjes konden liggen & het zwembad voor onszelf hadden. GENIETEN! Op een gegeven moment dacht ik, laat ik is productief bezig gaan en de hoofdstukken lezen die ik moet lezen voor morgen voor de CBL les. Het probleem is alleen dat elke keer wanneer ik dat boek open sla en erin begin te lezen mijn ogen langszaam dichtvallen en ik gewoon in slaap val. Toen ik wakker werd kwamen er dan ook meiden naar mij toe, vind jij dat boek toevallig ook zo saai? Dat zegt wel genoeg. Lag dus gewoon met me boek boven mij te slapen!

Ik had me hoofd voor het eerst vandaag vergeten in te smeren en dit heb ik geweten 'karma is een bitch'. Ik heb namelijk nu heel mooi van die schattige rode wangetjes, dit heb ik eigenlijk altijd wel op vakantie. Maar tot vandaag ging dat eigenlijk heel goed. Helaas is een keer smeren alweer genoeg dus. Morgen maar weer wel smeren! Overal is weer een les uit te halen.

Nadat wij weer bijgekomen waren aan het zwembad gingen wij naar boven om nog even wat aan ons huiswerk te doen, helaas laat het internet mij hier constant in de steek. Echt om te janken. Daarnaast kan ik ook niet mijn e-mail openen. De enige site's die ik kon openen waren mijn blog en mijn facebook en vandaag kon ik zelfs mijn facebook niet meer openen. Ik was dan ook lichtelijk geiriteerd en ben maar gaan douchen en bezig gegaan met de dingen voor school waar ik geen internet voor nodig had. Hierna zijn wij gaan eten bij een warung waar zij weer compleet andere dingen op de kaart hadden en wij gingen dan ook weer voor iets onbekends in de hoop dat het weer net zulk lekker eten was als de afgelopen dagen. Gelukkig was het inderdaad lekker, alleen was het wel weer kluiven. Als ik ergens niet zo dol op ben is het dieren eten waarvan je nog kan zien wat het is of kluiven. Ik ben namelijk niet zo'n fan van vlees van botten aftrekken waarbij je de pezen en alles nog ziet zitten. De kippen zijn hier ook nogal ondervoed geloof ik, want het was dan ook meer pees en bot als vlees. Maar het beetje vlees wat ik kon eten was heerlijk.

Vervolgens met een voldaan gevoel naar het hotel gelopen, waar op dat moment een zumba les werd gegeven door een van de studenten. Wij balen, hier hadden wij ook wel aan mee willen doen. Ik heb mijn sportoutfit toch meegenomen, dus de volgende keer willen wij ook mee doen. Moet toch wat meer aan sport gaan doen. Zitten dan wel op de bovenste verdieping en lopen elke dag de trap en trek wat baantjes op een dag. Maar ik merk wel dat mijn spiertjes wat verslappen en dat ik net even wat meer heb om lief te hebben als voorheen! Time to come in action. Maar gelukkig zijn wij ook heel productief bezig geweest, wij hebben namelijk een planning gemaakt met alle dingen die wij nog willen doen in de tijd dat wij hier zijn en wanneer hier tijd voor is. Ik kijk dan ook ontzettend uit naar alle dingen die ik nog ga doen. Door die planning te maken werd je neus alleen wel even op het feit gedrukt dat de tijd dat je hier bent maar kort is. Ik wil dan ook alle momenten volop genieten en volop benutten! Time flies when you are having fun.

Na de leuke planning moest er ook nog wat voor school gebeuren, helaas was mijn internet het daar nog steeds niet mee eens. Ik heb dan ook van alles geprobeerd en op een gegeven moment zijn een van mijn vriendinnen dat ik misschien eens google chrome moest proberen te downloaden. Maar hoe ging ik dit doen als ik geen enkele site behalve waarbenjij.nu kon openen. Think Think Think, gelukkig heb ik nog een ander slim vriendinnetje en die wist een manier om het internet van je mobiel als hotspot te gebruiken voor je laptop. Dit heb ik dan ook gedaan en op deze manier kon ik google chrome downloaden. Dit duurde overigens wel eventjes, maar toen het eenmaal gelukt was bouwde de spanning op. Zou het nu eindelijk lukken? Nee hoor.. toch nog weer problemen. Ah men, ik kon mijn laptop echt wel weggooien op dat moment, maar dat ding kon er natuurlijk ook niks aan doen. Oke Elisia adem in adem uit, neus in mond uit en gewoon kalm blijven. En jahoor, laptop uit en aan en rustig blijven en het de tijd geven om alles te verwerken en te doen en hij deed het. Eindelijk na al die tijd kon ik gewoon normaal op alle site's en kon ik eindelijk alles weer bijwerken en doen. Wat een verademing en wat een mazzel dat ik toch van die slimme meiden om mij heen heb die mij hiermee kunnen helpen. Want ja, zo blijkt maar weer dat ik aan mijzelf vrij weinig heb wat technologie betreft. Ben dan ook niet voor niks blond he! Maar niet getreurd, want ze zeggen altijd 'blonds have more fun'

Salamat tidor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Elisia

Ik ben een 3e jaars hogere hotelschool student aan Stenden Leeuwarden. Nu heb ik de kans gekregen om mijn studie te vervolgen op een van de mooiste plekken in de wereld. Bali. Voor 10 weken mag ik gaan genieten van al het moois dat dit land mij te bieden heeft. Excited!

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 11890

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 13 April 2015

Mijn Bali avontuur

Landen bezocht: