Eerste dag Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Elisia Logman - WaarBenJij.nu Eerste dag Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Elisia Logman - WaarBenJij.nu

Eerste dag Bali

Door: Elisia Logman

Blijf op de hoogte en volg Elisia

01 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Jetlack? Wat is dat? Nou ik heb het ondervonden. De halve nacht heb ik nog extra rondjes gevlogen in bed. Ik had namelijk het gevoel dat ik nog steeds aan het vliegen was en dit keer natuurlijk ook met turbulentie. Ik kan dan ook wel zeggen dat mijn eerste nacht Bali voornamelijk bestond uit plafond dienst draaien. Daarnaast zijn twee blonde meisjes op een kamer waar de airco die niet functioneert zoals die zou moeten functioneren the perfect recipe for dissaster. Ik overdrijf dan ook niet als ik zeg dat onze kamer echt een sauna was. Om 4 uur/half 5 's nachts, mooie tijd al zeg ik het zelf *uhum*, gaf mijn lichaam eindelijk op met vechten tegen de slaap.

Het zal dan ook niet als een verrassing komen dat wanneer mijn wekker weer om half 9 ging ik niet echt te genieten was. Het voelde alsof ik een flinke kater was, wat best knap is als je geen druppel alcohol hebt gehad. Half 10 schoven wij keurig op tijd aan bij het ontbijt, want overigens prima te doen is. Elke ochtend hebben ze vers fruit (watermeloen), broodjes die je kan roosteren en pannenkoekjes/wentelteefjes & op allerlei manieren bereide eieren. Is weer is wat anders als kwark, yoghurt of cruesli.

Daarna hebben wij even lekker een frisse duik genomen in het zwembad om fris bij de introductie les aanwezig te kunnen zijn, waar we werden voorbereid op onze schoolperiode hier. Ik ben toch wel heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Na de introductie les wilde Mandy & ik even de omgeving gaan verkennen, kijken of wij een local simkaartje konden scoren en even boodschappen doen. Maar toen wij bij de receptie aankwamen zagen wij mede studenten van Stenden zitten en die vertelde ons dat zij een kijkje gingen nemen in Kuta, een plaatsje hier in de buurt & vroegen of wij mee wilde. Mandy & ik wilde het eiland gaan verkennen, dus waarom niet met een groep. Dus wij zijn inderdaad meegegaan. Eerste keer met de taxi en ik heb me ogen uitgekeken. Sowieso rijden ze hier aan de linkerkant en het verkeer is hier chaos, overal waar je kijkt komen scootertjes voorbij gereden. Respect voor de rijkunst van de mensen hier, ik schiet al in de stress als ik Amsterdam in rij & dat is niks vergeleken met dit.

Aangekomen in Kuta zijn wij lekker bij een hutje aan het strand gaan wezen lunchen, waar we overigens flink opgelicht zijn! We betaalde een stuk meer omdat wij apart wilde betalen. Laat dit een les zijn voor de volgende keer, volgende keer niet je rekening splitten! Daarnaast is het waar wat ze zeggen. Blond & op het strand liggen betekend Balinese paparazzi om je heen! Wij lagen aan het strand en de een na de ander kwamen of zij alsjeblieft met ons op de foto mochten. Ik voelde me zowaar een model. Helaas is de reden wat minder leuk, het is namelijk omdat wij zo wit zijn & hun graag wit willen zijn! Een aantal foto's verder hadden wij besloten dat wij het toch niet meer zo konden waarderen en gingen 1000 rupiah aan de mensen vragen wanneer zij met ons op de foto wilde, toen was het heel gauw over. Snapte daar nou helemaal niks van .. Daarna hebben wij ook nog in Kuta gegeten, waar ik aan een fruitsalade met een tomatensoep belande. Ik had namelijk helemaal nog geen honger.

Om met volle buikjes weer terug bij het hotel te komen moesten wij weer een taxi aanhouden en ik heb weer met me handen voor me ogen gezeten tijdens de terugreis. Ik was dan ook zo gestressed van alle indrukken en lichten om mij heen tijdens de terugrit dat wij ons nog even hebben afgekoeld in het zwembad. Toen wij weer uitgerust waren en bijgekomen van de hectische terugreis zijn wij lekker naar onze eigen kamer gegaan om daar te douchen en klaar te maken om naar bed te gaan. Helaas was ik niet de enige die zin had in een frisse douche, want toen ik in de spiegel keek zag ik achter mij in de douche iets naar beneden vallen. Helaas kon ik niet meer vinden wat het was, heb dan ook de slang die hier naast de wc's hangt gepakt en daarmee in de douche gesproeid & kwam er toen achter dat mijn grote vriend de salamander op bezoek was. Gelukkig dus niet een vieze grote kakkerlak. Ik ben dan ook met de salamander samen gaan douchen en heb hem daarna heel lief in een glas naar buiten gebracht, zodat hij weer lekker buiten kon spelen. Me dood geschrokken, maar angsten ook weer overwonnen. Met een gerust hart naar bed dus, in de hoop dat deze nacht mij wat meer slaap zal gunnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Elisia

Ik ben een 3e jaars hogere hotelschool student aan Stenden Leeuwarden. Nu heb ik de kans gekregen om mijn studie te vervolgen op een van de mooiste plekken in de wereld. Bali. Voor 10 weken mag ik gaan genieten van al het moois dat dit land mij te bieden heeft. Excited!

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 11901

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 13 April 2015

Mijn Bali avontuur

Landen bezocht: